طب اسلامی

مطالب دیگر:
🔑اساسي ترين آفات مديريت از ديدگاه مديريت علوي🔑استاندارد OHSAS 18001🔑استرس و فشارهای روانی در محیط کار🔑اشتباهات مديران منابع انساني🔑اصول سرپرستی منابع انساني و اشتباهات مديران منابع انساني🔑اصول سرپرستي - تعريف سازمانها و، وظايف اصلي آنها🔑اصول سرپرستي (قاطعيت در مديريت)🔑اصول سرپرستي (مدير موفق)🔑اتحادهای استراتژیک🔑اثر بخشی و اهداف سازمان🔑احتياجات روحي كارگر🔑اخلاق سازماني🔑اداره مخابرات🔑ارتباط بین مدیریت آموزش و یادگیری چیست🔑ارتباطات و الگوهاي ارتباطي🔑ارتقاء سطح كيفي و كمي محصولات و تغييرات در نقطه بهينة بهره وري🔑ارتقاء فناوري و نوآوري در كارخانه پارس خودرو🔑از سری جزوه های آموزش مدیریت - کایزن و مولفه های آن🔑طرح ریزی توزیع نیازمندیها🔑سازماندهي و طراحي نيروي فروشي🔑طراحي و برنامه ريزي منابع و امكانات ساخت و توليد🔑يك مدل تصادفي مربوط به تصميمات استراتژيك🔑عصر اطلاعات🔑علم اسلامی،مدیریت اسلامی🔑عوامل موفقیت و شکست پروژه های IT در سازمانها
طب اسلامی|50468049|kyl
دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد طب اسلامیرا مشاهده می نمایید .


پیامبر اعظم (ص):


خود را درمان کنید، زیرا خداوند عزّوجل هیچ بیماریی نفرستاده است مگر آنکه درمانی برای آن قرار داده است.



یا پزشکی اسلامی یکی از شناخته‌ترین جنبه‌های تاریخ اسلام در جهان و یکی از شاخه‌های علم است که مسلمانان در آن پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند. این مکتب پزشکی که در آغاز تاریخ اسلام پدید آمد، نه تنها به خودی خود ارزشمند است بلکه پیوسته نزدیکی با دیگر دانش‌ها و به ویژه دانش فلسفه (طبیعیات فلسفه) داشته‌است. به همین دلیل‌است که از گذشته، در جهان اسلام، «مرد حکیم»، «پزشک» نیز بوده‌است و فیلسوف و پزشک هر دو را با نام حکیم می‌خوانده‌اند.



مقدار و نسبت ترکیب این اخلاط در بدن هر شخصی و در اندامهای هر فردی، یکی از چهار طبع (nature) یا مزاج (temperament) گرم ، سرد ، تر و خشک را بوجود می‌آورد ؛ این نظریه ریشه و اساس طب اخلاطی است. یعنی اگر کسی سوخت و ساز بدنش بالا باشد مزاجش گرم است. اگر شخصی رطوبت بدنش زیاد باشد مزاجش مرطوب است و افرادی هم دارای مزاج سرد یا مزاج گرم هستند، البته مزاج افراد معمولاً ترکیبی از دو مزاج است مانند کسی که بدنش در هنگام لمس گرم و مرطوب است دارای مزاج گرم و مرطوب می‌باشد، و افرای هم داری مزاج گرم و خشک، سرد و مرطوب یا سرد و خشک باشند. مزاج‌شناسی (temperamentology) یک نوع تخصص در طب سنتی ایران است.



اخلاط جمع واژه خلط است، به همین دلیل به طب سنتی ایران طب اخلاطی هم گفته می‌شود. و نیز از هر کدام از خلط‌های فوق طبایع و مزاجهای چهارگانه به وجود می‌آید و به همین منوال هر کدام از طبایع مثال جهان بیرون و نماینده فصل‌ها و عناصر چهار گانه موجود در طبیعت هستند به ترتیب :خون یا دم گرم و تراست، فصل بهار وهوا نیر گرم و تر هستند، صفرا گرم و خشک است، تابستان و آتش هم گرم و خشک اند، سودا سرد و خشک است، پاییز و خاک هم سرد و خشک می‌باشند، بلغم سرد و تر است، زمستان و آب هم سرد و تر هستند.



عناصر در پزشکی سنتی عبارتند از:آب، خاک، هوا و آتش است. اساتید فلسفه می‌گویند که طب اخلاطی بخشی ار فلسفه بوده و بنابراین طب سنتی برگرفته از طبیعیات فلسفه‌است. تاریخ طب سنتی ایران نشان می‌دهد که بیشتر پزشکان سنتی فیلسوف بوده‌اند (مانند ابن سینا ورازی).


طب اخلاطی مکتب طبی است که بر اساس طبایع چهارگانه که آن هم بر اساس اخلاط چهارگانه بنا شده‌است. مکتب اخلاطی به نوعی شاخه‌ای از فلسفه (طبیعیات فلسفه) است.



در پزشکی نیاکان (طب سنتی) مراحل گوارش (هضم) خوراک (غذا) به چهار مرحله تقسیم می‌گردد که آن را گوارش چهارگانه (هضم‌های اربعه) می‌نامند، در اثر این فرایند خوراک خورده شده به خلط (چهار مایه (ماده یا مایع روان: خون، زرد آب، بلغم و سودا) می‌شود که این مواد به آرامی جذب بافت‌ها و یاخته (سلول)ها می‌شوند.



این بسته ی 354 صفحه ای را برای درمان و پیشگیری انواع بیماری و سبک درست و اسلامی زندگی برای داشتن زندگی ای سالم و پر نشاط برای شما عزیزان آماده کرده ایم.



محتوای این بسته :




همراه این بسته سه بسته ی هدیه براتون قرار دادیم که شامل:










این رساله شامل شاخه‌های علمی از جمله بافت‌شناسی ، روان‌شناسی ، شیمی و آسیب‌شناسی است. طبق این رساله، سلامت انسان با چهار عامل خون ، صفرای زرد، صفرای سیاه و بلغم تعیین می‌شود که نسبت مناسب آن‌ها سلامت را حفظ می‌کند. کبد نقش مهمی در تولید و حفظ نسبت‌های مورد نیاز بدن دارد. علی ابن موسی الرضا بدن را به عنوان یک پادشاهی که پادشاه آن قلب است است، توصیف می‌کند در حالی که عروق خونی، اندام‌ها و مغز کارگران آن هستند.




قیمت واقعی این محصول 20 هزار تومان است اما به مدتی محدود مشمول تخفیف 75 درصدی شده پس اکنون فقط با 5 هزار تومان می توانید آن را خریداری کنید.